μικρή πραγματεία

.

μου είναι απαγορευμένο

να πω το τέλος

μιας ιστορίας

που δεν άρχισε ποτέ

.

από τα «Μικρά γυμνάσματα λησμονιάς»του ΤάσουΛειβαδίτη, στο Βιολέτες για μια εποχή, Αθήνα, Κέδρος, (1985)1997, 143 σ.

η φωτογραφία είναι του Gnato

.

.

[ play, για ν’ακούσετε το γραμμόφωνο ]

43 απαντήσεις στο μικρή πραγματεία

  1. Ο/Η Riski λέει:

    Ποιος κάθεται να διαβάσει τόση αλληλογραφία;
    Ούτε καν ο παραλήπτης της.

  2. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    Riski,

    λάθος κάνεις..
    στην αρχή τα διάβαζα
    άπληστα
    αλλά τώρα πια δεν προλαβαίνω.
    κόβω απλά και κρατώ τα γραμματόσημα

  3. Ο/Η Riski λέει:

    Ναι, καλά.
    Πες μου τώρα, ότι όλα αυτά τα γράμματα τα έλαβες εσύ.

    Σιγά μην έλαβες ποτέ σου τόσα γράμματα. Αλλά ακόμα κι αν τα έλαβες, σιγά μην τα διάβασες.

  4. Ο/Η Μάνος λέει:

    Ωραίο γραμματόσημο αυτό με την καμηλοπάρδαλη :)

  5. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    ναι Riski,

    όλα εγώ τα έλαβα !!
    κι αλήθεια είναι
    δεν τα διάβασα όλα,
    πραγματικά δεν πρόλαβα..
    μόλις πάρω σύνταξη όμως..
    ποιός με πιάνει !
    :)

    για τον Λειβαδίτη κάτι ;

  6. Ο/Η Τσαλαπετεινός λέει:

    Θα έλεγα το αντίθετο! Είναι απαραίτητο να πούμε το τέλος των ιστοριών που δεν άρχισαν ποτέ. Αλλά καθώς το λέμε, ανακαλύπτουμε τις άπειρες εκδοχές τέλους, που συνήθως απέχουν από τη μία και μοναδική που θα είχε συμβεί αν η ιστορία είχε αρχίσει…

    Καλησπέρα Hypericum Perforatum, γεια σου Riski!

  7. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    Μάνος,

    Αν μεγαλώσεις τη φωτό
    και την γυρίσεις γύρω-γύρω,
    θα δεις πολλά ωραία γραμματόσημα !!
    :)

  8. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    Τσαλαπετεινός,

    (σε συνεχίζω)
    …και κυρίως απέχουν πολύ από εκείνην ειδικά
    που θα θέλαμε να είχε συμβεί !
    Καλησπέρα σας, Τσαλαπετεινέ,
    και καλώς σας ξαναβρίσκω !

  9. Ο/Η Graywolf λέει:

    Όσο για κείνη την ιστορία υπάρχουν πολλές εκδοχές.
    Η καλύτερη όμως είναι πάντα αυτή που κλαίς.

  10. Ο/Η Greywolf λέει:

    ξέχασα, του T. Λειβαδείτη ήταν το προηγούμενο όπως και αυτό:

    Κι, ώ αναμνήσεις που συγκρατείτε κάτι πιό πολύ απ’ αυτό που
    ζήσαμε…

    Τ.Λ.
    (Το τέλος μιάς αξέχαστης ιστορίας)

  11. Ο/Η Riski λέει:

    Κοίτα, αν δεις και ζορίζεσαι, και δεν μπορείς να τα βγάλεις πέρα με τόσα που θα ‘χουν μαζευτεί ως τότε, προσφέρομαι (αν με θέλεις για βοηθό): Θα τα διαβάζω εγώ και θα σου μεταφέρω την κεντρική ιδέα και το ηθικό δίδαγμα από το καθένα.
    Θα σου βγάλω μπόλικη δουλειά, κάνω γρήγορη ανάγνωση.
    Λογικές τιμές, διακριτικότητα και εχεμύθεια, εγγυημένα.

    Για το Λειβαδίτη τι να πω;
    Μιλάει μόνος του για τον εαυτό του.

    Παίρνω λοιπόν κι εγώ τα λόγια του:

    «Γι’ αυτό, σας λέω, ας κοιτάξουμε τη ζωή μας με λίγη περισσότερη συμπόνια
    μιας και δεν ήταν ποτέ πραγματική..»

  12. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    Graywolf,

    οι καλύτερες ιστορίες
    είναι αυτές που γελάς

    κάτι άλλο θα είχε προφανώς στο νού του ο ποιητής

  13. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    Riski,

    ναι,
    δεν νομίζω να τα βγάλω πέρα
    και το σκέφτομαι σοβαρά να σε προσλάβω,
    κυρίως επειδή είσαι διακριτική και εχέμυθη.
    Για αμοιβή όμως ούτε κουβέντα,
    αρκέσου στην διασκέδαση που θα σου προσφέρει
    η περιπλάνηση στην προσωπική μου ζωή.

    κι όσο για τη συμπόνια που προτείνεις,
    για μια μη-πραγματική ζωή,
    πόσο δίκιο έχει ο Λειβαδίτης
    και σύ που τον διάλεξες !

  14. Ο/Η ktkouk λέει:

    κι από την άλλη,
    ποιος έχει όρεξη να ακούσει
    την αρχή μιας ιστορίας
    που δεν έχει τελειώσει;
    -τι κι αν επιτρέπεται;-
    -τι κι αν ακούμε συνέχεια τέτοιες αρχές
    ίσως γιατί οι ιστορίες δεν τελειώνουν ποτέ;-

    Καλησπέρα HyPer (είχα ένα μικρό άγχος να το γράψω σωστά)

  15. Ο/Η Riski λέει:

    Λοιπόν, δεν έχεις κι άδικο.
    Τώρα που το σκέφτομαι, η αναστολή μου θα βασιζόταν στην υπόθεση ότι σταδιακά θα τα βαριόμουν τα προσωπικά σου. Όμως μετά το ξανασκέφτηκα πιο ώριμα και είπα, δεν θα διαβάζω το ημερολόγιό σου – αλληλογραφία θα διαβάζω.

    Έτσι, ακόμα κι όταν χαθεί το ενδιαφέρον από τη δική σου προσωπική ζωή, θα παραμένει διασκεδαστικό το να περιπλανιέμαι στην προσωπική ζωή των συνομιλητών σου. Οκ, έρχομαι και τζάμπα.

  16. Ο/Η px λέει:

    Είναι κι αυτά ένα είδος ημερολογίου, γραμμένο σε β΄ πρόσωπο. Εγώ φρόντισα από νωρίς απαλλαγώ από το βάρος του. Τότε το ένιωθα οδυνηρό, τώρα το κρίνω πολύτιμο. Άργησα να το καταλάβω. Τουλάχιστον, διατηρούνται πάντα πολύτιμοι οι αγαπημένοι στίχοι, ακόμη κι αν είναι οδυνηροί, ή μάλλον όταν είναι οδυνηροί. Όπως οι στίχοι του Λειβαδίτη. Βλέπω ότι στα στερνά τού αποδίδεται η αναγνώριση που δικαιούνταν πάντα.

  17. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    καλημέρα ktkouk,

    εγώ θέλω ν’ακούω ιστορίες,
    με προτίμηση στα παραμύθια,
    ειδικά αυτά,
    δεν τα χορταίνω !
    κι αν μου τα διαβάζουν,
    ακόμη καλύτερα..

    υγ
    μη μου πεις πως σε τρομοκράτησα..
    δεν το ήθελα..
    όμως δεν σου πέρασε από τον νου
    ότι απλά μπορεί να είχα τη μύγα;
    :))

  18. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    Riski,

    πρώτα-πρώτα θίγομαι
    όταν σου περνά η ιδέα,
    έστω και στιγμιαία,
    πως η προσωπική μου ζωή
    μπορεί να είναι βαρετή !
    κρατώ ημερολόγιο
    από τότε που είχα μονοψήφια ηλικία
    σκέψου,
    πόσα μπορείς να βρεις εκεί,
    ως σήμερα που έχω τετραψήφια !!
    :))
    έλα λοιπόν και δεν θα χάσεις

    και για σένα
    που τα παζάρια είναι η αδυναμία σου
    έχω να σου προτείνω
    την παραχώρηση των δικαιωμάτων
    στα απομνημονεύματά μου !
    τώρα τι λες ;

  19. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    px,

    Παναγιώτη,
    γράφουμε ημερολόγιο για να θυμόμαστε
    κι άλλοτε για να ξεχνάμε, θεραπευτικά
    σε κάθε περίπτωση μας είναι πολύτιμα..
    κι εγώ τα έχω κρατήσει
    από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου
    κι ας μεσολάβησε κάποια στιγμή
    όταν ήμουν πολύ-πολύ μικρή
    η απαίτηση του πατέρα μου
    να κρατώ ημερολόγιο
    ευτυχώς δεν κατάφερε να μου το χαλάσει..
    και το νήμα είναι συνήθως η οδύνη..

    υγ
    για να είμαι ειλικρινής,
    σε περίμενα στην προηγούμενη ανάρτηση..
    πολύ καλή σου μέρα !

  20. Ο/Η px λέει:

    Εννοώ: Τα γράμματα που μας απευθύνουν είναι ένα είδος δικού μας ημερολογίου. Είμαστε εμείς ιδωμένοι από τα μάτια των άλλων. Πολλά τέτοια ημερολόγια τα έχασα για πάντα. Όσο το σκέφτομαι: μεγάλη απώλεια.

  21. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    px,

    με την δεύτερη το κατάλαβα !
    :)
    εγώ λοιπόν αυτά τα έχω πετάξει
    κι αν βρεθεί και κανένα άλλο
    σε καμιά ανασκαφή
    μάλλον θα το πετάξω.
    δεν είμαι καθόλου βέβαιη
    ότι είμαι αυτό που είδαν οι άλλοι:
    ούτε ο άγγελος
    αλλά ούτε και ο σατανάς.
    έχω μάθει να εμπιστεύομαι περισσότερο
    την δική μου ματιά.
    αν μη τι άλλο,
    τα ανθρωπο-χρόνια που αφιέρωσα στην μελέτη μου
    είναι πολύ περισσότερα από εκείνα των άλλων.
    κι επίσης, εκείνοι,
    όσο με έβλεπαν, θα πρέπει
    να είχαν τους λόγους τους και τα κίνητρά τους.
    πώς λοιπόν να τους εμπιστευτώ;
    ήταν συνήθως, λιγότερο σκληροί απ’όσο
    μπορούσα να είμαι εγώ απέναντι στον εαυτό μου..

  22. Ο/Η px λέει:

    Πολλές οι αλήθειες και των άλλων και οι δικές μας. Αλλά ακόμη και οι παρανοήσεις των τρίτων κάτι έχει να πει για τη γεωγραφία των σχέσεων, των επιλογών και των λαθών μας. Μην τις ξορκίζεις. Έχουν να πουν.

  23. Ο/Η Riski λέει:

    Α, μάλιστα..
    Τώρα το θέμα αποκτά ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
    Now we’re talking business, και έχεις όλη μου την προσοχή.
    χαχαχαχαχα

  24. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    px,

    αλήθεια είναι
    πως οι εικόνες των άλλων
    πάντα κάτι έχουν να πουν
    και μια άλλη εικόνα να καθρεφτίσουν
    που μπορεί κάτι να μας μάθει.
    εντάξει,
    αν βρω ξανά κάτι θα το σκεφτώ παραπάνω !
    :)

  25. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    Riski,

    ήμουν σίγουρη
    πως είσαι επιχειρηματικός νους !
    δεν τόπιασα με την πρώτη,
    πως έπρεπε να σου τάξω,
    όμως κάλλιο αργά !
    :))
    βέβαια
    πρέπει πρώτα να διαβαθμίσω την αλληλογραφία μου
    και ίσως να αφαιρέσω τα πολύ ακατάλληλα

  26. Ο/Η roulakaramitrou λέει:

    Που είσαι κορίτσι;

  27. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    roulakaramitrou,

    αν σου πω στην κόλαση,
    σου λέει κάτι ;
    :)

  28. Ο/Η Blackangel λέει:

    Γεια και από μένα.

    Μια πρώτη ανάγνωση της «Μικρής Πραγματείας» (ή πραγμάτειας, βλέπε και εικόνα; παίζω με τις λέξεις αλλά όχι δεν είμαι ο Αλέξης) σου προσφέρει ένα μειδίαμα για το φρασοπαίγνιο του ποιητή. Μια δεύτερη πιο προσεκτική ματιά σε προβληματίζει. Ποιητική αντίφαση; Εδώ κολλάει το «τι θέλει να πει ο ποιητής;». Θαρρώ πως δεν έχει νόημα να δωθεί μια απάντηση. Μπορεί και να μην υπάρχει καν (το πιο πιθανό αρκεί να μην το εκλάβει κανείς ως απάντηση). Αρκεί που προβληματίστηκαμε (στο βαθμό που το έπραξε ο καθένας μας) και ήρθαμε πιο κοντά στην ποίηση.

    Σε ευχαριστώ.

    Υ.Γ. Η μουσική είναι αναγεννησιακή?

  29. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    Καλημέρα Blackangel !

    το καλό με τους ποιητές
    είναι πως μας αφήνουν να καταλάβουμε
    ό,τι μα εντελώς ό,τι μας βολεύει…

    και είμαι πολύ ευχαριστημένη
    που δεν είσαι ο Αλέξης,
    για τούτο και σε καλωσορίζω !
    :)

    το έργο
    (το λέει και στο info) είναι το Water Music
    του μπαρόκ συνθέτη Georg Friedrich Händel(23.02.1685 – 14.04.1759),
    που γεννήθηκε στη Γερμανία,
    πέρασε κάποια χρόνια για σπουδές από την Ιταλία
    και κατέληξε στην Αγγλία,
    όπου πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του,
    ως το τέλος της.
    Ο βασιλιάς George-Ι του παρήγγειλε ένα κονσέρτο για τον Τάμεση,
    και τούτο εδώ το έργο είναι το αποτέλεσμα,
    που παρουσιάστηκε σε πρεμιέρα στις 17 Ιουλίου του 1717.
    Και για την πληρότητα της απάντησής μου,
    να πω ότι το 2009, έχει ανακηρυχθεί έτος Händel,
    για την επέτειο των 250 χρόνων από τον θάνατό του.

  30. Ο/Η Blackangel λέει:

    Σε ευχαριστώ για τις μουσικές πληροφορίες (δεν είμαι παρατηρητικός σόρυ).

    Μπαρόκ ε? Να σου πω την αλήθεια με μπέρδεψε η κλασσική γραμμή του ακούσματος και το γεγονός ότι δεν είχε την πολυπλοκότητα του μπαρόκ. Αλλά μετά σκέφτηκα πως η αναγεννησιακή μουσική είχε βασικό χαρακτηριστικό την πολυφωνία. Εδώ ακούμε πολλά όργανα όμως. Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα.

    Δεν είμαι ειδικός, μόνο περίεργος. :-)

  31. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    Blackangel,

    για τα περισσότερα
    δεν είμαστε ειδικοί
    μα ούτε και περίεργοι
    μονάχα
    όσο μπορούμε φιλομαθείς
    :)

  32. Ο/Η λέει:

    Πότε στ’ αλήθεια τελειώνει μια ιστορία;

  33. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    zβ,

    μπορεί και ποτέ !
    κάποιες φορές όμως
    ίσως να πρέπει να πληρούνται
    και κάποιες προϋποθέσεις:
    το να αρχίσει, ας πούμε !
    :)

  34. Ο/Η Blackangel λέει:

    Επέτρεψε μου αγαπητή (μόνο με copy paste σώζεται η κατάσταση) Hypericum Perforatum, να διαφωνήσω.

    Θεωρώ ότι η περιέργεια προηγείται της φιλομάθειας.

    Και όχι μόνο.

    Μεγάλοι εξερευνητές ανακάλυψαν τυχαία άγνωστους κόσμους από απλή περιέργεια. Υπεραπλούστευση το ξέρω αλλά δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

  35. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    Blackangel,

    ας τα βρούμε κάπου στη μέση:
    σε μια φιλομάθεια που είναι
    μια προσανατολισμένη,
    συνειδητοποιημένη και
    οργανωμένη περιέργεια.
    συγκεκριμένα για μένα
    και για κάτι σαν κι εμένα.

    τα γενικά που λες ισχύουν
    αλλά μου φαίνονται μακρινά.
    προτιμώ το ειδικό και το βιωμένο,
    και για τούτο,
    το μόνο σίγουρο.

    άσε που πάλι τώρα δα
    δοκιμάζεται η φιλομάθειά μου
    καθώς θα έπρεπε
    από μέρες
    να είχα αλλάξει ανάρτηση !

  36. Ο/Η Blackangel λέει:

    Για να «βρούμε» κάτι, πρέπει να το έχουμε «χάσει» πρώτα.

    :-)

    By the way, ουσιαστικά το ίδιο υποστηρίζουμε. ;-)

    Στο σπίτι του (αργού) blogger δε μιλάνε για νέα ανάρτηση (έχω ρυθμούς χελωνονι-τζακιού) :-)))

  37. Ο/Η Μαρία Νικολάου λέει:

    Συμφωνώ μαζί του…

  38. Ο/Η Κλείτωρ λέει:

    Κρατήστε τα γράμματα ίσως κάποτε γίνουν οι αριθμοί της ζωής μας. 2010 καλή χρονιά να είναι με υγεία και χαρά.

  39. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    Blackangel,

    και

    Μαρία Νικολάου,

    και σε όλους σας που έτυχε κάποια στιγμή να περάσατε από δω:

    ΘΕΡΜΕΣ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
    και
    μια αναδημοσίευση, κάτι περσινό,
    αλλά πάντα ολόσωστο, που μου είχε αρέσει πολύ :

    Επιστροφή, για 2009 λόγους, 2009 φορές

    Εσείς, το μόνο που έχετε να κάνετε,
    είναι να διορθώσετε το εννέα και να το κάνετε δέκα!
    :)

  40. Ο/Η Hypericum Perforatum λέει:

    Κλείτωρ,

    Καλημέρα,
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ και σε σένα !

  41. Ο/Η clairval λέει:

    ……..
    Kι άξαφνα σαν τα πριν και τα μετά ιδωμένα·
    Βατές όλες οι θάλασσες με τα λουλούδια
    Μόνος αλλ’όχι μόνος· όπως πάντα·
    Όπως τότε νέος που προχωρούσα
    Mε κενή τη θέση στα δεξιά μου
    Και ψηλά μ’ ακολουθούσε ο Βέγας
    Των ερώτων μου όλων ο Πολιούχος.
    (Ο.Ε.)

    καλή χρονιά..

  42. Καλή Χρονιά κι από μένα.
    Τα «βαριά τσιγάρα» δεν μου βγάζουν σχόλια.
    Μήπως πρέπει να καπνίζω λάιτ φέτος; (ή να το κόψω τελείως)

  43. Ο/Η px λέει:

    Σίγησες. Ελπίζω, όλα καλά.

Σχολιάστε

